CUM SUNT PREGĂTITE ȘCOLILE SĂ PRIMEASCĂ TOȚI COPIII
Școlile se găsesc într-o situație foarte provocatoare pentru a face față accesului și participării tuturor copiilor la o educație incluzivă, echitabilă și de calitate. După a doua jumătate și la sfârșitul secolului XX, incluziunea educațională a căpătat o conotație, inspirată parțial de idealurile umaniste (care au promovat mișcarea pentru drepturile omului și pentru valorizarea minoritățiilor vulnerabile sau excluse) și parțial inspirată de progresul realizat în relația dintre cercetarea educațională, dezvoltarea neuroștiințelor (care a lărgit cunoștințele despre abilitățile educaționale ale persoanelor cu dizabilități și/sau CES), schimbarea practicilor și politicile educaționale aplicate adecvat și eficient în sistemele educaționale din Europa și din întreaga lume democratică. După peste 25 de ani, de când în România a început diseminarea valorilor și principiilor educației incluzive, devine impetuos necesar ca cercetarea românească să identifice în ce măsură aceste valori și principii de acțiune educațională sunt implementate și constituie direcții de acțiune cotidiană la nivelul școlilor noastre. Tabloul real al aplicării abordării educaționale incluzive, prin opiniile și acțiuniile evidențiate la managerii școlari, lasă încă o impresie de neaderare și neimplicare pentru începerea unui proces real de schimbare transformațională a școlii și a curriculumului școlar.
Coordonatorii
Ecaterina Vrășmaș
Beatrice Hellen Almășan
Anișoara Dumitrache (coord.)
- Abordări teoretice și conceptuale
- Pandemia COVID-19 și influenșa sa asupra asigurării echității în educație
- Cadrul și metodologia cercetării
- Analiza rezultatelor cercetării privind situația școlarizării și a nivelului de integrare a copiilor cu dizabilități și/sau CES în contextul echității în educație
- Analiza rezultatelor cercetării privind efectele pandemiei asupra școlilor, a elevilor și a profesorilor