Educația timpurie este considerată o bază importantă pentru învățarea pe tot parcursul vieții și un element esențial al succesului viitor al unui copil. Este cea mai importantă și crucială dintre toate etapele pentru dezvoltarea corespunzătoare a unui copil, fie că este în plan emoțional, comportamental sau cognitiv.
Cadre didactice ale Facultății de Psihologie și Științele Educației și din cadrul Direcției ID-IFR Credis, reprezintă Universitatea din București în proiectul ICT4EDU (Enhancing ICT Competencies of Early Childhood Educators at HEIs in MENA Countries/Îmbunătățirea competențelor TIC ale profesorilor pentru educația timpurie din instituțiile de învățământ superior din țările din Orientul Mijlociu/Africa de Nord) dedicat dezvoltării abilităților TIC ale profesorilor debutanți în domeniul educației timpurii.
Scopul acestuia este de a instrui studenții, viitori profesori din învățământul preșcolar, dar și cadre didactice universitare de la Universitățile din Iordania, Egipt și Palestina să folosească TIC în procesul educațional, să îmbunătățească nivelul de alfabetizare digitală a acestora. Mai mult, se vor proiecta cursuri noi, inclusive pentru instrumente TIC folosite în educația copiilor cu nevoi educaționale speciale sau dizabilități (tehnologii asistive).
Universitatea din București coordonează dezvoltarea și actualizarea curriculumului. Actualizarea cursurilor existente și elaborarea cursurilor noi se vor baza pe dezvoltarea unor tehnici inovatoare și flexibile care să răspundă nevoilor educaționale, provocărilor și abilităților și competențelor TIC necesare grupului țintă identificate. Pe baza unor analize de nevoi efectuate anterior, vor fi elaborate și actualizate materiale educaționale detaliate, aliniate la standardele Bologna pentru învățământul superior.
Prima întâlnire a proiectului a avut loc pe 8-9 Martie în campusul Universității din Iordania.